Home
DETACHERING, INTERIM MANAGEMENT, WERVING EN SELECTIE, EXECUTIVE SEARCH EN HR-SERVICES VOOR PROFESSIONALS IN COMMERCIEEL MANAGEMENT, MARKETING, COMMUNICATIE EN SALES
Snel zoeken
Zoeken in hele website

Marketeer, durf je intuïtie te volgen!

Al vanaf onze geboorte worden we gestraft als we het wagen om onze intuïtie te volgen. Een kruipende baby op ontdekkingsreis door de kamer (“Hé, geinige vaas!”) wordt de hele dag gewaarschuwd, opgepakt en een andere richting opgezet. Of liever: vastgesjord in de box. Dan volgen nog minstens 12 slopende schooljaren waarin we bestaande feiten uit ons hoofd moeten leren, die we dan een tijdje later gedurende een examen weer op mogen hoesten. Goed gedaan, alles keurig onthouden!

Al decennia, zo niet eeuwen lang wordt ons afgeleerd om te vertrouwen op onze intuïtie. Maar het leuke is: intuïtie wordt genetisch niet “uitgeëvolueerd”, we hebben het nog steeds! En, zonder uitzondering: iedereen heeft ‘t!
Da’s mooi want één van de belangrijkste competenties van een marketeer is: creativiteit. In de betekenis van out-of-the-box kunnen en durven denken. En kunnen en durven VOELEN. Marketing doe je namelijk op gevoel en niet op een Excel-sheet.

Dus marketeer: voor echt (ver)nieuwe(nde) marketing zouden jij (en je organisatie!) weer eens op je intuïtie moeten durven vertrouwen. Het zal even wennen zijn en het vergt inderdaad de nodige ‘guts’ om de zoveelste analyse uit dat veilige marktonderzoek naast je neer te leggen en te kiezen voor je onbewijsbare goede gevoel.

Het zou al ’n mooi begin zijn als we daardoor nooit meer hoeven te kijken naar tv-commercials met zingende wc-potten, pratende scheermesjes en dansende afwasborstels! 

Alvast dank, 

Jan Marijne, Oprichter / Directeur van Projactive.