Home
DETACHERING, INTERIM MANAGEMENT, WERVING EN SELECTIE, EXECUTIVE SEARCH EN HR-SERVICES VOOR PROFESSIONALS IN COMMERCIEEL MANAGEMENT, MARKETING, COMMUNICATIE EN SALES
Snel zoeken
Zoeken in hele website

Projactive introduceert het marketingassessment

Projactive heeft een uniek marketingassessment ontwikkeld en is hiervoor een samenwerking met NIMA aangegaan. Het marketingassessment geeft een objectief en helder beeld van vakinhoudelijke kennis én persoonlijke competenties. Met het marketingassessment kunnen marketingafdelingen gericht geprofessionaliseerd worden. Zowel op team- als op individueel niveau.

Toepassingsmogelijkheden
 
Toepassingsmogelijkheden zijn o.a.:
  • nulmeting bij het ontwikkelen van een afdeling of individu (waar staan de mensen, wat zijn talenten en ontwikkelpunten en hoe kunnen zij die het best benutten c.q. realiseren?);
  • reorganiseren van een afdeling (welke medewerkers voldoen aan de nieuwe taken en rollen en gevraagde competenties?);
  • selectie van nieuwe medewerkers (voldoet de kandidaat aan de gestelde eisen, het gewenste vakinhoudelijke niveau en de gevraagde competenties?);
  • objectieve selectie / beoordeling van kandidaten op NIMA A, B of C niveau alsmede SMP en EMP kandidaten.
Inhoud
 
Het marketingassessment bestaat uit twee onderdelen en wordt uitgevoerd door twee specialisten. De vakinhoudelijke kennis wordt getoetst door een expert van NIMA en de persoonlijke competenties worden door een consultant van Projactive HR-Services geanalyseerd en beoordeeld:
 
  1. Vakinhoudelijke deskundigheid: wordt gemeten door een kennisexpert van NIMA aan de hand van een vakinhoudelijk interview, casuïstiek en rollenspelen.
  2. Persoonlijke competenties: worden gemeten door een consultant van Projactive HR-Services aan de hand van verschillende vragenlijsten, tests en een diepte-interview. De competenties die hiermee gemeten worden, variëren afhankelijk van het functieniveau en de functie-eisen.
Rapportage
 
De bevindingen worden aan het einde van de dag met de kandidaat besproken en vervolgens in een uitgebreid rapport vastgelegd. Het rapport bestaat uit een omschrijving van de vakinhoudelijke en de persoonlijke competenties van de kandidaat en wordt afgesloten met een helder en concreet advies dat gezamenlijk is opgesteld.
 
Communicatieassessment
 
Projactive introduceerde in 2005 het communicatieassessment. Samen met Van der Hilst Communicatie wordt in dit assessment eveneens vakinhoud en persoonlijkheid gecombineerd. Enerzijds krijgt men inzicht in het beroepsniveau waarop iemand acteert en anderzijds wordt ontrafeld over welke competenties iemand beschikt. De uitkomst geeft een helder en objectief beeld van talenten en ontwikkelmogelijkheden per kandidaat en helpt de communicatieafdeling optimaal in te richten en effectief te laten functioneren. Het communicatieassessment is al honderden keren zeer succesvol ingezet bij gerenommeerde organisaties als ING, Unilever, Rabobank, gemeentes, provincies, zorginstellingen, universiteiten en politiecorpsen.