Home
DETACHERING, INTERIM MANAGEMENT, WERVING EN SELECTIE, EXECUTIVE SEARCH EN HR-SERVICES VOOR PROFESSIONALS IN COMMERCIEEL MANAGEMENT, MARKETING, COMMUNICATIE EN SALES
Snel zoeken
Zoeken in hele website

Blog / Projactive in het nieuws

Nieuwsberichten

Knappe koppen

In de marketing afgestudeerd, maar niet uitgeleerd. Knappe koppen melden zich sinds kort voor het tweejarig Young Ambitious Marketeers-project van Projactive. In Marketing Tribune een interview met Jan Marijne. 

...


Aan Tafel! Vier communicatie-directeuren over de toekomst van de afdeling.

Drie stellingen, vier communicatie-directeuren onder toenemende druk. Bestuur en business verwachten steeds meer van hun afdeling, maar ze moeten ook snijden. 'Ik zeg tegen elke nieuwe medewerker: jij hebt een houdbaarheid van drie jaar.'

In Communicatie een verslag van de rondetafel-bijeenkomst...


Communicatie is geen trucje

Het claimen van communicatie als exclusief domein van de afdeling communicatie is achterhaald, schrijft hoogleraar Communicatiewetenschap Betteke van Ruler in het boek CommunicatieNU. Communicatieadviseurs zijn er niet om beleid te maken, maar om begrijpelijk beleid te helpen maken. Jan Marijne...


Interview Hans de Winkel, Senior Program Manager Marketing bij Ernst & Young

Een groot bedrijf met de spirit van een klein bedrijf, dat is het ideaal van Hans de Winkel, senior program manager marketing bij Ernst & Young. Zeven jaar lang was hij verantwoordelijk voor de marketing, sales en communicatie van zorgverzekeraar...


Columns

Anti-cyclisch of pro-cyclisch?

De befaamde econoom Keynes bedacht ooit het anti-cyclisch denken: in moeilijke economische tijden de (overheids)bestedingen vergroten en lasten verlichten, vice versa in een hoogconjunctuur. Om daarmee de economische schommelingen te ‘levellen’. Klonk en klinkt logisch.

Economische roergangers in VS,...


Ik zeg de krant op en begin een nieuw land!

Eind vorig jaar schreef ik hier een stukje waarin ik mijn gruwen uitte over het feit dat de media al jaren in het teken staan van negatieve berichtgeving over de crisis en dat we, als we zo doorgaan, elkaar lekker...


Projactive Young Ambitious Marketeers van start!

Projactive heeft haar dienstverlening uitgebreid met het exclusieve programma “Young Ambitious Marketeers”, kortweg YAM. Met dit project wordt een verbinding gelegd tussen jonge ambitieuze marketeers en organisaties die op zoek zijn naar hoog opgeleid en jong marketing toptalent.

De kracht van...


Self fulfilling 2012 !?

Er is nogal wat aan de hand in de wereld. En bijna alle ‘geleerden’ zijn het erover eens: we gaan het 4e Crisisjaar in. De verslaggeving van de crisis en de gevolgen, domineren het nieuws. Als de media en wij...


Projactive en Boer & Croon bundelen de krachten.

Projactive en Boer & Croon hebben de krachten gebundeld in het Communicatie Assessment. Het Communicatie Assessment is er op gericht om in één dag een objectief en compleet beeld te krijgen van de persoonlijkheid, de competenties en de vakinhoudelijke kennis...


Projactive bestaat 15 jaar!

Terugkijkend op de afgelopen vijftien jaar stellen we vast dat er sinds 1996 veel gebeurd en veranderd is! Projactive groeide in hoogtijdagen naar 35 m/v, maakte economische pieken maar ook dalen mee, zag de interim-markt verschuiven van detachering naar zzp...


Marketing Assessment Communicatie Assessment

De totale kosten van een nieuwe 
Marketing- of Communicatieprofessional 
bedragen al snel € 100.000 per jaar

Het voorkomen van een 'mismatch' nog geen 3%!

Met het unieke Marketing Assessment of Communicatie Assessment...


Projactive introduceert het marketingassessment

Projactive heeft een uniek marketingassessment ontwikkeld en is hiervoor een samenwerking met NIMA aangegaan. Het marketingassessment geeft een objectief en helder beeld van vakinhoudelijke kennis én persoonlijke competenties. Met het marketingassessment kunnen marketingafdelingen gericht geprofessionaliseerd worden. Zowel op team- als op...


Zoveel mensen, zoveel competenties .....


In onzekere tijden is een zekere selectie meer dan ooit van essentieel belang. Budgetten staan onder druk, waardoor de keuze voor een (tijdelijke of vaste) nieuwe werknemer vanaf het begin een ‘perfect...


Toon lef en verander je managementstijl.

De Nederlandse manager moet in plaats van een hiërarchische rol veel meer een coachende rol aannemen. “Het wordt tijd dat de manager lef durft te tonen om zijn koers radicaal te veranderen.”

Het vak van de manager in de huidige vorm...


Marketeer, durf je intuïtie te volgen!

Al vanaf onze geboorte worden we gestraft als we het wagen om onze intuïtie te volgen. Een kruipende baby op ontdekkingsreis door de kamer (“Hé, geinige vaas!”) wordt de hele dag gewaarschuwd, opgepakt en een andere richting opgezet. Of liever:...


Waar blijft de Chief Human Officer?

Nederland kampt met krapte op de arbeidsmarkt. Werkgevers zijn niet meer ‘leading’, maar staan achter elkaar in de rij om de schaarse krenten uit de personeelspap te halen. De taferelen lijken op de overspannen situatie halverwege de jaren negentig. Het...


Leuker kunnen we het niet maken, wel…

Over het algemeen bestaat er bij professionals enige weerstand tegen acquisitie. Ze willen niet overkomen als agressieve verkoper die ‘leurt om een klus.’ Projactive ontwikkelde samen met Deloitte een programma om commerciële vaardigheden te trainen en bewustzijn te creëren over het...