Home
DETACHERING, INTERIM MANAGEMENT, WERVING EN SELECTIE, EXECUTIVE SEARCH EN HR-SERVICES VOOR PROFESSIONALS IN COMMERCIEEL MANAGEMENT, MARKETING, COMMUNICATIE EN SALES
Snel zoeken
Zoeken in hele website

Voorbereiding assessment

Veelgestelde vragen:
 
Kan ik mij voorbereiden op het assessment?
Nee, dat is niet nodig. Tijdens het assessment is het belangrijk dat u zichzelf bent, omdat de consultants samen met u onderzoeken waar u staat in het vakgebied en hoe u als persoon in elkaar zit. Goede of foute antwoorden zijn dus niet mogelijk. Het is wel belangrijk om goed uitgerust aan het assessment te beginnen.

Wat is het voordeel van het Communicatie, Marketing of Sales Assessment boven andere assessments?
In het Communicatie, Marketing of Sales Assessment wordt een vakinhoudelijke toetsing gecombineerd met het onderzoeken van de persoonlijkheid en de daaraan gerelateerde competenties. Het resultaat is een rapport waarin beide onderdelen worden samengevoegd. Dit maakt het assessment uniek.
 
Hoe zit het met mijn privacy?
De resultaten en het rapport worden uitsluitend beschikbaar gesteld aan de kandidaat en de opdrachtgever. De kandidaat dient akkoord te geven om het rapport te kunnen doorsturen naar de opdrachtgever. Wij werken volgens de richtlijnen van het NIP.
 
Zijn de instrumenten wel wetenschappelijk onderbouwd?
Ja. De vragenlijsten en tests zijn ontwikkeld door SHL (www.shl.com) en worden regelmatig getest en verder verfijnd. De instrumenten voldoen verder aan alle voorwaarden waar goed onderzoek aan moet voldoen, en is valide, betrouwbaar en genormeerd.
 
Is het Communicatie, Marketing of Sales Assessment alleen handig voor werkgevers?
Nee, u heeft er zelf ook veel aan. U krijgt namelijk een goed inzicht in waar u staat in het uw vakgebied en waar uw ontwikkelpunten en talenten liggen. Daarbij krijgt u een op maat advies over hoe u zich zou kunnen ontwikkelen op de onderzochte competenties.
 
Is het mogelijk dat de kandidaat sociaal wenselijke antwoorden geeft, waardoor er een vertekend beeld ontstaat?
Nee. Alle instrumenten die worden ingezet zijn niet te manipuleren door de kandidaat. Daar is een check voor ingebouwd. Daarnaast maken de consultants gebruik van de STAR methodiek waardoor de interviews op een gestructureerde wijze worden afgenomen. Dit waarborgt de objectiviteit en is de kans minimaal dat de kandidaat sociaal wenselijk zou kunnen antwoorden.

Relevante website: