Home
DETACHERING, INTERIM MANAGEMENT, WERVING EN SELECTIE, EXECUTIVE SEARCH EN HR-SERVICES VOOR PROFESSIONALS IN COMMERCIEEL MANAGEMENT, MARKETING, COMMUNICATIE EN SALES
Snel zoeken
Zoeken in hele website

Richard Roolvink

"De kernkwaliteiten van Projactive en van mij bleken complementair."

Richard Roolvink, interim manager

Na een periode van zo’n 15 jaar in vast dienstverband te hebben gewerkt, ben ik 5 jaar geleden tot de ontdekking gekomen dat ik andere aspecten in mijn werkbare bestaan belangrijk ging vinden en dat ik die beter zou kunnen beïnvloeden als ik zelfstandig verder zou gaan: Vrijheid, ondernemerschap, onafhankelijk denken en doen en het vinden van een betere werk / privé balans waren de ingrediënten die ik zocht. Nu, na 5 jaar zelfstandig ondernemerschap, kan ik zeggen de beste beslissing ooit genomen te hebben. Men vraagt mij wel eens hoe ik omga met de “onzekerheid” die tegenover deze vrijheid staat, zeker in deze tijd waarin zelfstandigheid echt aankomt op het vermogen om kansen te kunnen zien en te pakken. Mijn antwoord op deze vraag is altijd dat onzekerheid eigenlijk alleen maar “tussen je oren zit” en juist gezien moet worden als een mogelijkheid om kansen te benutten: In feite precies de kern waarom ik indertijd voor het ondernemerschap gekozen heb. Ik gruwel zelfs bij de gedachte (of illusie?) zekerheid te willen hebben en ben veel meer het type dat zelf (on)zekerheid en dus kansen zoekt en creëert. Nu klinkt dit allemaal nogal stoer en spannend en zeker in het begin van mijn zelfstandige bestaan was de hulp van een gedegen en professionele partij als Projactive zeer welkom om een vliegende start te kunnen maken. Zij hebben mij geholpen aan een van mijn eerste opdrachten. Bij een van Nederlands grootste producenten van electriciteit en gas, heb ik 6 maanden de functie vervuld van interim marketing manager van de nieuw op te zetten consumenten divisie.

Mijn opdracht bestond eruit om nieuwe energieproposities te ontwikkelen ten behoeve van hun introductie op de huishoudelijke markt. Omdat ik als marketeer altijd vanuit het merk denk, heb ik de scope van mijn opdracht kunnen uitbreiden naar het ontwikkelen van een onderscheidende positionering- en communicatie strategie. Later werd mij ook gevraagd om een deel van het bestaande team te coachen naar hun nieuwe rollen. In deze rol heb ik, met een grote mate van vrijheid en vertrouwen, zelf invulling kunnen geven aan de klantvraag en daarmee ook mijn ideale “werk ingrediënten” kunnen nastreven.

Projactive en ik bleken 100% complementair: Door hun gedegen en zeer persoonlijke contact wist Projactive alles over mijn ambities en kwaliteiten. Projactive wist dus precies wat ze aan mij hadden en dat ik de klant altijd minimaal hetgeen kon leveren wat men verwachtte. Omgekeerd bleek Projactive voor mij een zeer kundige en betrouwbare partner in het vinden van de opdracht en opdrachtgever die perfect aansloot bij mijn kernkwaliteiten en ambities.